Mladú ženu odmietli vyšetriť na pohotovosti. V Nitre ju hospitalizovali. Nemocnica reaguje
Skúsenosť z trnavskej gynekologickej pohotovosti šokovala verejnosť
Mladá žena, ktorá nechce zverejniť svoje meno, sa 16. mája večer rozhodla vyhľadať gynekologickú pohotovosť v trnavskej nemocnici. Po celý deň pociťovala silné bolesti v podbrušku a objavila sa aj horúčka. „V piatok ráno som sa zobudila s bolesťou v podbrušku, ktorá sa do večera zhoršila a pridala sa aj horúčka,“ uviedla pre portál Nekŕmte nás odpadom.
Na pohotovosti ju však podľa jej slov privítala neochota a arogancia. „Sestrička na pohotovosti ma hneď privítala slovami: ‚Prečo v takej hodine ste prišla?‘,“ spomína pacientka. Následne ju poslala čakať. Po chvíli ju zavolal lekár, no nestalo sa to, čo by očakávala – vyšetrenie. Namiesto toho sa dočkala šokujúcej otázky.
„Lekár sa ma bez akéhokoľvek vyšetrenia spýtal: ‚Myslíte si, že zomriete do rána?‘ a keď som zostala v šoku, otázku zopakoval,“ uviedla. Namiesto lekárskej pomoci jej len vrátil kartičku poistenca a poslal ju domov. O pomoc sa tak musela pokúsiť inde.
Gynekologická pohotovosť v Nitre ukázala úplne iný prístup
Nasledujúci deň, keď sa jej stav zhoršil, navštívila nemocnicu v Nitre. Tam ju nielenže vyšetrili, ale aj hospitalizovali. „Okamžite ma prijali a hospitalizovali s diagnózou: cysta na vaječníku,“ uviedla žena. Zároveň vyzdvihla profesionálny a ľudský prístup lekárskeho personálu. Oproti Trnave to bol podľa jej slov „neskutočný rozdiel“.
Hoci ide o osobnú skúsenosť jednej pacientky, jej príbeh rozvíril diskusiu o stave a fungovaní gynekologickej pohotovosti na Slovensku. Otázky smerujú nielen k správaniu konkrétneho lekára, ale aj k systému samotnému.
Nemocnica v Trnave na prípad zareagovala. „FN Trnava mrzí vzniknutá situácia, ktorú momentálne preverujeme, aby sme prijali opatrenia k minimalizovaniu podobných situácií,“ uviedol hovorca nemocnice Matej Martovič pre portál Regióny.sk.
Gynekologická pohotovosť a potreba systémových zmien
Prípad z Trnavy otvoril dôležitú tému: kvalitu a dostupnosť služieb, ktoré má gynekologická pohotovosť poskytovať bez ohľadu na čas alebo deň. Ak dôjde k zlyhaniu jednotlivca, musí nasledovať jasná reakcia vedenia nemocnice. No ak ide o systémový problém, je potrebné ho riešiť na vyššej úrovni.
Pacientka chce podľa vlastných slov incident riešiť oficiálnou cestou. Zároveň verí, že jej skúsenosť upozorní na možné zlyhania a prispeje k zlepšeniu starostlivosti o pacientky. Nejde len o jeden ojedinelý prípad, ale o dôveru, ktorú pacienti vkladajú do systému.
Zverejnenie prípadu ukazuje, ako dôležitá je ochota personálu správať sa nielen odborne, ale aj ľudsky. Prípad sledujeme aj naďalej.