Spoločnosť AVON krachuje! Jej výrobky majú spôsobovať rakovinu. Tieto žaloby neunesie!
Avšak s príchodom digitálnej éry a nových konkurentov, ktorí využili moderné technológie a sociálne médiá, Avon začal strácať pôdu pod nohami. “Všetky pokusy Avonu o oživenie značky vyzneli staromódne,” uviedla kozmetická poradkyňa a novinárka Anita Bhagwandasová, čím poukázala na zlyhanie spoločnosti prispôsobiť sa rýchlo meniacim sa trhovým podmienkam.
Nedostatok inovácií a slabá prítomnosť na sociálnych sieťach len prehĺbili krízu. Výrobky Avonu, ktoré kedysi určovali trendy, dnes pôsobia zastarane a nezaujímavé. “Avon by mohol zaujať moderné publikum napríklad pridávaním QR kódov na obaly výrobkov,” navrhla vizážistka Ruby Hammerová, čím zdôraznila potrebu inovácie a modernizácie.
Zdravotné riziká a právne problémy
Okrem neúspešného prispôsobenia sa digitálnej dobe sa Avon musel vysporiadať aj so závažnými obvineniami zo zdravotných rizík spojených s ich produktmi. Stovky zákazníkov podali žaloby, v ktorých tvrdili, že ich výrobky obsahovali škodlivé látky, vrátane rakovinotvorného azbestu. “V rúžoch a iných produktoch sa nachádzal rakovinotvorný azbest,” uvádza sa v žalobách, ktoré podstatne zhoršili reputáciu firmy.
Hoci spoločnosť tieto obvinenia popiera a tvrdí, že ich kozmetický talk je bezpečný, dôsledky týchto právnych sporov sa prejavili na finančnej stabilite spoločnosti. Zákazníci stratili dôveru v bezpečnosť výrobkov, čo viedlo k ďalšiemu poklesu predaja a nakoniec k bankrotu firmy.
Kontext a záver
Avon, kedysi gigant na kozmetickom trhu, dnes stojí na pokraji zániku. Neúspech v adaptácii na nové technologické výzvy a závažné právne problémy spojené so zložením ich produktov viedli k pádu spoločnosti, ktorá kedysi určovala trendy v kozmetickom priemysle. Ako sa budú vyvíjať právne spory a čo prinesie budúcnosť pre túto značku, ktorá bola ikonou svojho odvetvia, je otázkou, na ktorú si odpoveď budeme musieť počkať.