Kvalita, ktorá dobyla Európu. Slovenskí producenti vlani vyviezli vďaka BILLA tovar za 60 miliónov eur

Stopercentná ovčia bryndza v obchodoch na Pobaltí či slovenské maslo v bulharských regáloch.

24.6.2024 (SITA.sk) – Stopercentná ovčia bryndza v obchodoch na Pobaltí či slovenské maslo v bulharských regáloch. Spoločnosť BILLA v rámci svojich privátnych značiek exportuje do zahraničia produkty slovenských dodávateľov, čím rozširuje našu kvalitu do sveta. Len v roku 2023 išlo o tovar v hodnote približne 60 miliónov eur, čo predstavuje 1,2 % z celkového minuloročného vývozu agrovýrobkov zo Slovenska.

O tom, že potraviny slovenských producentov sú chutné, čerstvé, poctivé a kvalitné, niet pochýb. Aj preto je o ne medzi zákazníkmi veľký záujem. A to nielen medzi tými slovenskými. Spoločnosť BILLA vyváža pod svojimi privátnymi značkami výrobky zo Slovenska do viacerých krajín Európy a našim dodávateľom tak pomáha presadiť sa v zahraničí. “Slovenské výrobky exportujeme do sesterských krajín nášho materského koncernu REWE Group, ako sú Česko, Bulharsko, Rakúsko či Litva. V širokej európskej ponuke majú produkty zo Slovenska rozhodne čo ponúknuť a na medzinárodných trhoch sú mimoriadne konkurencieschopné. Zahraniční zákazníci si ich obľúbili najmä pre vysokú kvalitu a skvelú chuť,” povedal Juraj Hovan, vedúci oddelenia nákupu BILLA Slovensko.

Hodnota výrobkov pôvodom zo Slovenska, ktoré sa vďaka BILLA v uplynulom roku dostali do európskych obchodov, predstavuje približne 60 miliónov eur. To tvorí až 1,2 % z celkového vývozu slovenských agropotravinárskych výrobkov za rok 2023, ktorý bol viac ako 5 miliárd eur. “Pod našimi vlastnými značkami Clever, BILLA či BILLA Premium vyvážame zo Slovenska predovšetkým kvalitné mliekarenské produkty, ako napríklad maslo, syry z kravského mlieka alebo tradičnú stopercentnú ovčiu bryndzu,” vysvetľuje Juraj Hovan. Z nepotravinového sortimentu spoločnosť do zahraničia exportuje najmä papierenské produkty od tunajších producentov.

Limity slovenských dodávateľov

Hoci objem slovenských produktov vyvážaných na európske trhy BILLA z roka na rok zvyšuje, naráža na kapacity domácich dodávateľov. Tí v mnohých prípadoch nie sú schopní pokryť zvýšený dopyt po svojich tovaroch. “Príčiny sú rôzne, od výrobných a kapacitných možností slovenských producentov, farmárov a dodávateľov cez výšku dotácií na rozširovanie produkcie až po nedostatok pracovníkov,” hovorí Juraj Hovan. Platí však, že pre BILLA je prioritou zásobovať slovenskými potravinami svoje tuzemské predajne, a až následne, ak je to kapacitne možné, ich ponúkať v zahraničí. Napriek prekážkam BILLA hľadá cesty, ako dostať produkty slovenských farmárov k zákazníkom. “Neustále rozširujeme spoluprácu aj s menšími, lokálnymi producentmi, ktorí zásobujú napríklad čerstvým ovocím a zeleninou len dve či tri naše prevádzky. Zákazníci nájdu v našich predajniach celoročne výrobky od desiatok slovenských dodávateľov, a v súčasnosti sa toto číslo ešte zvyšuje. Počas letnej sezóny má totiž až do 80 % čerstvého ovocia a zeleniny v našom sortimente pôvod zo Slovenska,” uzatvára Juraj Hovan.

Informačný servis

Viac k témam: PR
Zdroj: SITA.sk – Kvalita, ktorá dobyla Európu. Slovenskí producenti vlani vyviezli vďaka BILLA tovar za 60 miliónov eur © SITA Všetky práva vyhradené.

Zanechajte svoj hlas

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.