Packeta pred Vianocami varuje pred nárastom phishingových útokov a novými podvodmi so zásielkami

Najlepšou obranou je manažérky zákazníckeho oddelenia Packety vo všeobecnosti neklikať na žiadne odkazy.

10038719 gettyimages 533726355

11.11.2024 (SITA.sk) – V predvianočnom období narastú phishingové útoky a nové podvody so zásielkami. Doručovacia služba Packeta varuje pred zneužitím svojho mena a mena ďalších slovenských spoločností prostredníctvom falošných e-mailov a SMS správ.

Naše dáta ukazujú, že počas vianočnej sezóny, keď ľudia z e-shopov objednávajú oveľa viac zásielok než počas roka, obvykle svoju aktivitu zvyšujú aj podvodníci,” uviedol Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety.

Správy sú ľahko rozpoznateľné

Útočníci prostredníctvom podvodných správ navodia dojem, že obeti má byť doručená zásielka, pričom žiadajú uhradenie poštovného či iného poplatku, čo vedie k zneužitiu platobných údajov obetí.

Dobrou správou podľa Radky Laky, manažérky zákazníckeho oddelenia Packety, je, že takéto falošné e-maily či SMS sú zvyčajne pomerne jednoducho rozpoznateľné.

Prezradí ich nezmyselná adresa odosielateľa alebo URL adresa v odkaze, ktorou je často len nezrozumiteľný zhluk písmen, výrazy v angličtine či rôzne zahraničné domény namiesto prípony .sk. Laky upozorňuje, že najlepšou obranou je vo všeobecnosti neklikať na žiadne odkazy.

Upozorňujú na nový typ útokov

Banky vždy vysvetľujú, že namiesto odkazu je bezpečnejšie vždy radšej otvoriť internetbanking cez aplikáciu alebo adresu banky do vyhľadávača naťukať ručne a stav účtu si overiť takto. Podobnú ochranu zákazníkom poskytujeme aj v Packete. V našej mobilnej aplikácii Packeta vždy vidia všetky aktuálne doručované zásielky spojené s ich e-mailovou adresou alebo telefónnym číslom. Podozrivé správy tak môžu ignorovať. Ak zásielku nevidia v aplikácii, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o pokus o podvod,“ vysvetľuje manažérka zákazníckeho oddelenia.

Okrem toho Packeta upozornila na nový typ útokov, pri ktorých sú doručované skutočné zásielky na dobierku, ktoré si zákazník nikdy neobjednal.

Radka Laky odporúča: „Nepreberajte zásielky, ktoré ste si neobjednali a neočakávate ich.” Spoločnosť preto zdôrazňuje dôležitosť opatrnosti a využívania mobilných aplikácií na overenie pravosti doručenia. V aplikácii Packeta zákazníci môžu vidieť všetky aktuálne doručované zásielky na svoju adresu a ľahšie tak odhaliť podvodné správy.

Viac k témam: Phishing, Podozrivá zásielka, Podvod, Podvodný mail
Zdroj: SITA.sk – Packeta pred Vianocami varuje pred nárastom phishingových útokov a novými podvodmi so zásielkami © SITA Všetky práva vyhradené.